România, pe primul loc la responsabilitatea de plata a datoriilor. Cu cel mai mare procent din populațiile active analizate, 72% dintre clientii KRUK Romania știu care sunt consecințele neplății datoriilor, considerat a fi unul dintre cei mai importanți factori de responsabilizare financiară, conform celui mai recent Raport de Sustenabilitate a KRUK Group.
Misiunea Grupului KRUK in sistemul financiar internațional precum si în cadrul economiilor tărilor democratice este de a susține incluziunea financiară și de a sprijini cât mai mulți oameni să își plătească datoriile și să își recâștige independența și încrederea financiară.
Atât în Polonia, Italia, Romania, Cehia, Spania, cât și în Slovacia, acțiunile Grupului KRUK sunt ghidate de Codul de Etică și de bunele practici instituite de asociațiile naționale ale industriei din fiecare țară, care stabilesc principiile specifice de plată responsabilă a datoriilor, întotdeauna cu respect pentru Drepturile Omului.
În același timp, Grupul KRUK creează standarde de conduită și procese care sprijină dezvoltarea responsabilă a industriei datoriilor, conform legilor și reglementărilor aplicabile, atât externe, cât și interne. Conduita bazată pe principiile integrității, imparțialității și profesionalismului garantează că decizile sunt etice și respectă drepturile și obligațiile beneficiarilor interni sau externi, precum clienții, angajații sau partenerii KRUK.
Clienții KRUK care își asumă responsabilitatea plății datoriilor și preiau controlul vieții financiare beneficiază de informații clare și transparente, cu privire la obligațiile, avantajele precum și consecințele neplății unei datorii, pentru a putea lua decizii financiare avizate. Totodată, 59% dintre clienții KRUK susțin că interacțiunea cu mentorii KRUK le oferă sprijin semnificativ în procesul decizional privind plata datoriilor în Etapa Amiabilă, beneficiind de Avantajul KRUK și evitând, astfel, costurile suplimentare generate de Etapa Juridică.
Cu peste 25 de ani de excelență operațională, Grupul KRUK este liderul industriei de responsabilitate financiară în Polonia și România, oferind, cu prioritate:
- Cooperare reciproc avantajoasă
- Valorizarea responsabilității clienților
- Îmbunătățirea permanentă a calității serviciilor oferite, în baza feedbackului primit de la clienți
- Servicii și oferte personalizate
- Educație financiară și asistență pentru clienți în vederea plății responsabile a datoriilor
- Garantarea confindențialității și securității datelor
- Produse și servicii simplu de utilizat
- Respectarea promisiunilor
Dintre programele de sustenabilitate susținute de KRUK România în 2022, menționăm:
#Oamenii KRUK: Încurajăm și susținem dezvoltarea profesională a tuturor angajaților KRUK, prin accesul la programe de învățare continuă, re-skill, up-skill, intraprenoriat, inovație, ideație, voluntariat și mentorat. Ne propunem ca până în 2025 să creștem incluziunea financiară și digitală, prin multiplicarea acțiunilor de educație, dar și să dezvoltăm programele de voluntariat al colegilor noștri în cadrul comunităților locale.
#EducațieFinanciară: KRUK România își propune să contribuie la creșterea nivelului de alfabetizare financiară în România, de la 8% la peste 20%, până în 2030. În 2022, KRUK România susține activități de educație financiară în valoare totală de peste 100.000 de euro, prin parteneriate cu reprezentanți ai societății civile, precum Junior Achivement Romania, Incubator Social, Romanian Business Leaders, Vreau să Fiu Antreprenor și Crucea Roșie.
#Paperless: În 2022, am reușit să reducem consumul de apă și energie electrică cu peste 50%, prin reducerea suprafeței de birouri cu peste 2000 de metri pătrați. De asemenea, am salvat peste 300 de copaci, prin aplicarea strategiei #paperless și ne propunem să reducem amprenta de carbon, la nivel de Grup, cu 70%, până în 2040.
La KRUK România ne concentrăm pe inovație și conectarea oamenilor cu datoriile lor, pentru independență financiară: simplu, online, la timp. Până în prezent, aproape 600 de mii de români au dobândit cunoștințe financiare de bază și și-au asumat întreaga responsabilitate a plății datoriilor iar acest lucru se datoreaza, într-o mare măsură, platformei de educație financiară pe care o dezvoltăm continuu. Cu un procent de 72% de clienți KRUK Romania care își cunosc drepturile și obligațiile financiare în privința datoriilor, avem încredere că România este în direcția bună din perspectiva creșterii nivelului de alfabetizare financiară. Schimbăm treptat modul în care oamenii se raportează sustenabil la datorii, spune Cosmina Marinescu, CEO KRUK România.
Credem că plata datoriilor în mod sustenabil este cheia unei vieți financiare prospere.